Thursday 30 June 2011

jauh..

sekian lame telahku cube untuk melupakan keadaan itu namun sebenarnya masih ade hati yang terus terluka aknnya... memang ia silapku... inginku memohon maaf yang xterhingga namun keadaan tidak menggalakkn aku utk berbuat demikian... biarlah... hny Dia saja yg tahu betapa aku merasainya... keadaan yg mungkin xkn mmpu aku tebus kembali... maafkn aku sekali lg... bukan salah sesiapa... xperlu kau terus bersedih krn ksilapannye dtg dr aq... dan kepedihan itu aku yg menanggungnye 2 kali lebih perit... namun tiada apa yg mmpu aku lakukan... maafkan aku..maafkan aku... aq hrp dia hny bergurau krn aq tidak mmpu menanggunng rase bersalah itu seumur hidupku...
telah aku berusaha keras dlm memenuhi rasa hatinya dan tidak mengecewakannya tp rezki aq tiada di situ... maafkan aku... maafkan aku... aku dah cube... malah aku sgt bersungguh utk mndptknnya... hny utk sehelai krtas itu shj aku sggp utk mnahan mata, usaha keras... namun sebenarnya silap aku sedari awl lg krn x menguasainya dr awl sem... silap saye...sye yg malas...sye yang xmmpu nk jwb...sye yg xmmpu nk berfikir dgn bijak... sye yg lembap sgt... saye yg xley wat... sume salah dri sye sndri...bkn salah sesiape pon..
andai aku mmpu berkate2 sedemikian...adkh dia akn berhenti bersedih?... mgkn ye mungkn x... tp ape mmpu aku buat?...takde...!!! xde pape yg aku mmpu buat... sering aku buntu tentang ini... hampir letih memikirkannya... adekalanya bosan utk mneruskannya krn aku prnh mncube utk tdk hdir ke klas.. sering aku titipkan dlm doaku agar dia tdk trus kcewe tntg itu, namun utk yg kesekian kalinya dye masih bertny kn tntg itu...dan aq trus dihantui perasaan ini...
hujan lebat yg mengalir, tiada siapa pun tahu tersiratnya ia, apetah lg mngerti isinya... yg hny tersimpan jauh kedalam bumi yang hampir mati...maafkan aku...
Ya Allah..bebaskan belenggu ini dr hatinya agar kurang onaknya pada jalanku... hentikan minda itu utk sesuatu yg bkn silapnya agar terlepas ikatan ini didalam hatiku... sesungguhnya hny padaMu Ya Allah aku berserah sepenuhnya krn tiada jln lain lg utkku memohon belas...

No comments:

Post a Comment