Sunday 22 May 2011

aku bahagia kerana kau bahagia

my precious _______
mungkin istilah yang terindah buatku
biar hanya mainan
namun ia kenangan yg indah la jugak~

jom tukar..
asek bercerita tentang perasaan je...
ape kate fikirkan tentang tanggungjawab?

tanggungjawab yang paling utama sekali sudah tentu kapada Allah
seterusnya seorang anak
seorang kakak,
seorang pelajar..
seorang rakan
seorang pekerja..
seorang jiran

banyak lah lagi kan?
dan macam mana kite menghadapi tanggungjawab itu?
dengan cemerlang atau dengan hancur?

setiap orang pasti berharap untuk melaksanakan tanggungjawab dengan sempurna
adakah aku tahu tanggungjawab sangat bersangkut paut dengan kematangan?
kini aku mulai sedari..
walaupun sudah merasa matang namun masih banyak lagi kesilapan disebabkan kebodohan atau dengan senang disebut dengan tidak matang. faktor umur juge menjadi titik tolak kepada konsep kematangan diri
namunbegitu harus disedari pengalaman yang dialami  juge faktor tambahan dalam kematangan.

fizikal bukan penentu segala
ada orang nampak matang namun akalnya masih cetek.
ada orang kelihatan keanak anakn namun apabila dia bertindak, terlihat kebijaksaannya disitu
dengan umurku yang nampak banyak+sikit
aku masih lagi tidak matang walau secara fizikalnya sangat jelas
huu.. sangat memalukan..
dengan usia sebegini aku masih tidak mampu menjadi seorng yang ___________
entah, sukar untuk dinilai..
iyelah..manelah aku mampu menilai diri sendiri..
keadaan sekeliling sangat mengajar aku dan aku amat menghargainya
terima kasih Allah

aku belajar lagi tentang kehidupan
iaitu erti kesetiaan..
walaupun kita memiliki cinta, namun kesetiaan adalah pengukuh ikatan itu..

jangan rumitkan keadaan..
dari skop pelajar pula...
setia kepada ilmu kn penting tu
ilmu yang benar tidak akan sesekali menipu kita
ilmu adalah panduan buat diri yang masih dalam kejahilan
kesetiaan kepada ilmu pendorong semangat untuk terus mempelajarinya
sebab itu, orang yang berilmu tidak mudah berputus asa. betul ke??
lihatlah disekeliling anda sebagai buktinya..

let go..bye

2 comments:

  1. wey, mai la follow blog aku yg ni...http://depalma-sp.blogspot.com/ -AFIF ABDULLAH

    ReplyDelete